2024-04-26 13:07:48

DANI MEDIJSKE PISMENOSTI – Influenceri i prikriveno oglašavanje

Dana 24. travnja učenici 3. ekonomske struke sudjelovali su u radionici „Influenceri i prikriveno oglašavanje“ koja je organizirana u okviru obilježavanja 7. Dana medijske pismenosti. Radionicu je organizirala i vodila prof. Lidija Lovrić pod satom Marketinga.

Dani medijske pismenosti projekt su Agencije za elektroničke medije i Ureda UNICEF-a za Hrvatsku, koji se u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija i Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi svake godine u proljeće, od 2018.

Danas mladi jako puno vremena provode uz Internet i društvene mreže. Njihovu pozornost osobito privlače influenceri koji svojim porukama pokazuju što je u modi na različitim područjima. Često je svrha tih poruka probuditi potrebe i potaknuti mlade na kupovanje i potrošnju. To se često ne vidi i nije odmah uočljivo, ali je činjenica da iza nekih influencera stoje i različite tvrtke i njihove oglašivačke poruke u kojima se „vrti“ mnogo novca. Cilj ove radionice je upoznati učenike s vezom između influencera i marketinga te ih ohrabriti da kritički razmišljaju o tome, jer je vrlo često riječ o prikrivenom oglašavanju. Prikriveno oglašavanje koriste mediji ili oni koji žele svoje proizvode plasirati na tržište na nedopušten, možemo reći ilegalan način. Učenici su se upoznali s Zakonom o medijima i Zakonom o elektroničkim medijima gdje je definirano i zabranjeno prikriveno oglašavanje. Istraživali su influencere na društvenim mrežama i pronalazili konkretne primjere prikrivenog oglašavanja. U radionici su koristili radni priručnik „Influenceri i njihova uloga u životima djece i mladih“ s portala medijska pismenost.hr.

Lidija Lovrić, prof. mentor


Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice