2022-05-23 12:15:34

Kako spriječiti suvremene migracije mladih iz Slavonije i baranje

eTwinning projekt proveden je tijekom školske godine 2020./2021. i 2021./2022. U njemu su  sudjelovale profesorice Marta Božić (geografija), Danijela Puhanić (ekonomska grupa predmeta), Nikolina Pavlović (vjeronauk) i Marina Međurečan (geografija i povijest) te 20 učenika trećih razreda opće, prirodoslovno-matematičke gimnazije i ekonomske škole. Time se ostvarila uspješna međupredmetna suradnja.

S pripremama se započelo nakon otvaranja projekta na eTwinning platformi u rujnu 2020. godine. U projektu sudjeluju četiri škole: Gimnazija Matija Mesić iz Slavonskog Broda, Srednja škola Antuna Matije Reljkovića iz Slavonskog Broda, Gimnazija Vukovar i SŠ Isidora Kršnjavoga Našice s 10 nastavnika i 73 učenika. Projekt je produžen i na 2022. godinu, a glavni razlog je popis stanovništva za 2021. godinu

Ciljevi projekta bili su sljedeći:

predstaviti lokalnu zajednicu i povezati s novim idejama i otvaranjem novih radnih mjesta koja će osigurati gospodarsku i demografsku budućnost našeg kraja istraživati uzroke, učinke i posljedice migracija educirati mlade ljude o pokretanju vlastitog posla (OPG, obrt), samozapošljavanju, EU fondovima i načinu iskorištavanja financijskih sredstava i potpora grada, lokalne zajednice i županije pokazati na konkretnim primjerima načine poslovanja, upravljanja financijskim sredstvima te prepoznati ulogu i značaj novca i financijske pismenosti razvijanje digitalnih, jezičnih kompetencija.

Komunikacija je bila na hrvatskom jeziku na kojem su učenici izradili sve svoje radove te ih predstavili na eTwinning platformi – Twinspace.

Učenici su upoznati s projektom na nastavi geografije, ekonomskih predmeta (Bankarstvo i osiguranje), povijesti i vjeronauka. Nakon toga su kreirali grupu na Messengeru, održali Zoom sastanke na kojima smo se upoznali s načinom rada, te se podijelili u timove i dogovorili daljnje metode rada. Učenici su bili kreativni i služili se raznim digitalnim alatima, video editorima, Power Pointom, Canvom, Prezi alatom, Swayom, Adobe Sparkom. Također smo odredili dinamiku rada po mjesecima i isplanirali odlaske na teren kao i intervjue, uvažavajući sve epidemiološke mjere.

Marina Međurečan, prof.


Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice