preskoči na sadržaj

Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice

 > Naslovnica
Vijesti

e – Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola

Autor: Sanja Kurucić, 2. 5. 2016.

Opće informacije o projektu...

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet pokrenula je projekt„ e – Škole: uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt)“. Riječ je o strukturnom projektu razvoja digitalno zrelih škola u kojemu sudjeluje 150 hrvatskih škola.  Projekt je dio šireg programa e –Škole koji se provodi u razdoblju od 2015. – 2022. te se sastoji od pilot projekta koji traje od 2015. – 2018. i velikog projekta koji će se provoditi od 2019. do 2022. na temelju rezultata pilot projekta, a u koji će biti uključeno 60% hrvatskih škola. Puni naziv projekta glasi „e – Škole: Cjelovita informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće“.

Obje faze projekta financiraju se većim dijelom (85%) iz strukturnih fondova Europske unije, iz Operativnog programa Konkurentnosti i kohezija (OP KK), Europski fond za regionalni razvoj (EFRR) te Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali (OP ULJP), Europski socijalni fond (ESF). Ukupna vrijednost pilot projekta e – Škole je 306 853 186 kn, od čega je EU financiranje u iznosu od 260 825 207 kn te nacionalno sufinanciranje u iznosu ud 46 027 977 kn.

Pilot projekt provodi CARNet u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih  te Fakultetom organizacije i informatike sveučilišta u Zagrebu.

Opći cilj programa e – Škole pridonosi jačanju kapaciteta osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovnog sustava s ciljem osposobljavanja učenika za tržište rada, daljnje školovanje i cjeloživotno učenje.

Svrha pilot projekta je uspostaviti sustav razvoja digitalno zrelih škola kroz primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT) u nastavnim i poslovnim procesima u školama. U digitalno zrelim školama adekvatna potreba IKT – a doprinosi:

Učinkovitom i transparentnom upravljanju školom
Razvoju digitalno kompetentnih nastavnika spremnijih za primjenu inovacija u vlastitim pedagoškim praksama te
Razvoju digitalno kompetentnih učenika spremnijih za nastavak školovanja i konkurentnijima na tržištu rada

Kroz projekt će se školama omogućiti korištenje suvremenih tehnologija, alata, metoda i sadržaja u nastavi te će se poticati racionalizacija i transparentnost poslovanja kroz informatizaciju poslovnih i administrativnih procesa u školama. Škole koje sudjeluju u pilot projektu bit će opremljene najmodernijom tehnologijom te će im biti osiguran prikladan pristup Internetu i odgovarajuće e – usluge, a nastavno i nenastavno osoblje dobit će potrebnu edukaciju za optimalno korištenje dostupne tehnologije i digitalnih sadržaja koji će se razviti unutar projekta. Svrha projekta e – Škole nije opremanje škola, već stvaranje digitalno zrelih škola koje će razvijati digitalno kompetentne i istraživački nastrojene učenike, željne novih znanja i prilagođene zahtjevima modernog obrazovanja i europskog tržišta rada.

Status realizacije projekta

U siječnju 2015.završio je Javni poziv školama za sudjelovanje u projektu e – Škole  na koji se javilo više od 700 zainteresiranih škola, nakon čega je odabrano 150 škoal kojes us se uključile u pilot projekt. Od 150 škola u pilot fazi, u ožujku je odabrano 20 školamkoje su ušle u prvu fazu pilot projekta te je s njima u travnju potpisan ugovor o sudjelovanju u projektu. Preostalih 130 škola i njihovih osnivača ugovor je potpisalo u studenom 2015. Srednja škola Isidora Kršnjavoga, Našice je jedna od preostalih 130 škola koje sudjeluju u pilot projektu.  U prosincu 2015. je u sklopu projekta potpisan „Ugovor o izravnoj dodjeli sredstava za operaciju koja se financira iz Europskog socijalnog fonda u financijskom razdoblju 2014. – 2020.

Uz to, definirana je struktura upravljanja projektom te je formiran projektni tim, imenovani su voditelji projektnih rezultata, s ministarstvom znanosti, obrazovanja i sporta sklopljen je Ugovor o predfinanciranju, imenovano je međuministrarsko povjerenstvo za koordinaciju rada, odabrani su partneri na projektu, definiran je plan nabave i implementacijski plan pilot projekta, s projektom su upoznati sindikati učitelja i zainteresirane udruge te je objavljen natječaj i sklopljen ugovor o tehničkoj pomoći na projektu.

U prvoj godini projekta ugovorena je i suradnja s Filozofskim fakultetom Sveučilišta uRijeci, kako bi se na prvih 20 škola u pilot projketu obavilo inicijalno istraživanje mogućih učinaka pilot projekta na učenike i zaposlenike škola. Tim se istraživanjem utvrdilo početno stanje, dakle stavovi, iskustva i kompetencije učenika i nastavnika vezane uz uporabu digitalne tehnologije, prije nego što su u školama započeli ikakvi radovi na infrastrukturi, prije dostave opreme i provedbe drugih projektnih aktivnosti.

U okviru poslovne društvene mreže Yammer, krajem 2015. godine uspostavljena je mreža za škole u projektu s ciljem stvaranja virtualne zajednice praktičara odnosno zaposlenika škola. Unutar mreže kreirane su grupe za nastavnike prirodoslovnih predmeta, grupa ravnatelja te grupa administratora i e – Škole tehničara.

Imenovana je Stručna radna skupina koja je izradila dokument pod nazivom Prijedlog kriterija i preporuka za izradu kvaltetnih obrazovnih sadržaja. Tijekom procesa izrade dokumenta održana su dva webinara pod naslovom „Razvoj digitalnih obrazovnih sadržaja i primjeri dobre prakse“ s ciljem prikupljanja mišljenja nastavnika i stručnjaka o tome što čini kvalitetne digitalne obrazovne sadržaje te je provedenajavna rasprava kroz online obrazac.

Organizirana je i uspostavljena korisnička podrška školama u projektu, koju pruža CARNetov Helpdesk za podršku obrazovnom sustavu, kroz uobičajene komunikacijske kanale, ali i putem Yammer mreže.

U svrhu diseminacije i vidljivosti, ravnateljima i nastavnicima iz škola u pilot projektu kao i djelatnicima partnerskih ustanova, omogućeno je sudjelovanje na CARNetovoj korisničkoj konferenciji – CUC 2015 u studenom 2015. u Dubrovniku. U sklopu konferencije održani su grupni sastanci s predstavnicima škola iz projekta na temu nadolazećih aktivnosti u projektu.

Tijekom siječnja i veljače 2016. godine, održane su dvije vrste praktičnih radionica za djelatnike prvih 20 škola: radionica o korištenju tableta i hibridnih računala te radionica o korištenju opreme za održavanje nastave i sustava za upravljanje nastavom. Također, organizirana je i edukacija o implementiranoj mrežnoj opremi i sustavu za upravljanje i nadzor mreže.

Odabrano je 5 Regionalnih obrazovnih centara  u kojima će se provoditi sustavna edukacija odgojno – obrazovnih i administrativnih djelatnika koja će doprinijeti jačanju njihove digitalne kompetencije, ali i druge vrste edukacija/programa organiziranih od strane agencija/organizacija nadležnih za poticanje razvoja i podršku odgojno – obrazovnom sustavu RH, ali i za edukaciju/programe organizirane od strane lokalne zajednice (npr. za nezaposlene, doškolovanja, prekvalifikacije i sl.)

U svrhu informiranja o aktivnostima na projektu, 11. ožujka i 1. travnja održani su  webinari namijenjeni djelatnicima svih 150 škola.

CARNet je u suradnji s partnerima Učiteljskih fakultetom i Filozofskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci, održao treći po redu studentski dan Suvremene tehnologije u obrazovanju – STO 2016. Događanje je trajalo 2 dana, 21. i 22. travnja 2016. Prvog dana program je bio namijenjen voditeljima školskih projektnih timova u projektu e- Škole. Osim zanimljivih predavanja i radionica na temu poučavanja i učenja u 21. stoljeću te primjene IKT – a u nastavi, sudionici su imali priliku vidjeti i konkretne primjere iz nastavničke prakse te komunicirati s inovativnim nastavnicima koji u svojoj svakodnevnoj praksi primjenjuju tehnologiju kao podršku nastavim aktivnostima s učenicima.

Status realizacije projekta u SŠ Isidora Kršnjavoga, Našice

Škola je spojena na CARNetovu mrežu optičkom kablom, a u tijeku je priprema za izgradnju lokalne računalne mreže (radit će se, ovisno o modelu, izgradnja žične i/ili bežične mrežen infrastrukture, s pripadajućom aktivnom mrežnom opremom.

Oformljen je školski projektni tim u sljedećem sastavu:

Voditelj tima          Barbara Knežević,        prof. matematike i informatike, administrator resursa

STEM predmeti:    Mario Vučković,           dipl. ing. fizike

                               Renata Pintar,               prof. matematike i informatike

                               Tomislava Špehar,         prof. biologije i kemije

                               Senka Erdeš,                 prof. biologije i kemije

________________________________________

    Željko Filjak, ravnatelj

    Katica Molnar, pedagoginja

    Sanja Olbina Borić, psihologinja

    Manuela Kojić, knjižničarka

   Darko Eršetić, prof. elektrotehničke grupe predmeta (predstavnik Industrijsko – obrtničke škole)

  Danijela Puhanić, prof. ekonomske grupe predmeta (predstavnica Ekonomske, Trgovačke i Ugostiteljske škole)

 Marina Pavičić,  prof. hrvatskog jezika i književnosti, Voditeljica Gimnazije

Škola će biti opremljena sa dva različita tipa učionica, prezentacijskom – opremljenom PC računalom, monitorom s funkcijom dodira, zvučnicima te interaktivnom, koja uz prezentacijsku opremu uključuje i 30 tableta. U svim školama predviđeno je i opremanje nastavnog i nenastavnog osoblja. Nastavnici prirodoslovnih predmeta (matematika, fizika, kemija i biologija) dobit će hibridna računala, ostalo nastavno osoblje tablete ili prijenosna računala, dok se za ravnatelja i stručne suradnike planiraju prijenosna računala.

Opremanje škole i izgradnja lokalne mreže planirana je tijekom ljetnih praznika 2016.

Tijekom svibnja 2016. bit će objavljen raspored edukacija za nastavnike. Edukacije će biti organizirane za tri skupine korisnika: ravnatelje, nastavnike i stručne suradnike te administrativne djelatnike. Edukacija će biti provedena kombinirano kroz radionice uživo (u trajanju 3 – 5 sati) te online edukacije putem webinara, mentoriranih online tečajeva i MOOC – a (masovni otvoreni online tečaj, u trajanju 6 tjedana). Edukacije uživo održavat će se ili u školi ili na drugim lokacijama do 50 km udaljenosti od škole.

Projektni tim treba donijeti tromjesečni plan…

 

Barbara Knežević, prof.




Dokumenti



Tražilica
Školski godišnjak
Termini informacija
Promocija zanimanja
Erasmus+
Školski digitalni list

     TheLibar

 

 

 

E-DNEVNIK

  

E - DNEVNIK
Korisni linkovi
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

CMS za škole logo
Srednja škola Isidora Kršnjavoga Našice / A. Cesarca 20, HR-31500 Našice / www.ss-ikrsnjavoga-nasice.skole.hr / ured@ss-ikrsnjavoga-nasice.skole.hr
preskoči na navigaciju